Alla inlägg under januari 2012

Av Ingela - 19 januari 2012 14:51

 


        

Av Ingela - 19 januari 2012 14:43

Fredagen den 13 och min syster tog examen från Socionom utbildningen i Örebro.

 

Dagen började med en långpromenad, frukost och duschen.

 

Hoppade in i mor och fars bil och åkte mot Örebro, lite stopp efter vägen för att köpa lite korv och mousserande vin.

 

När min syster, hennes man och mor hade åkt till skolan för avslutningen så blev jag och far kvar i deras lägenhet. Men vi fick allt tiden att gå. Jag skulle dekorera smörgåstårtan som mor hade bakat, far han plockade undan lite i lägenheten och satte upp ballonger. Tyvärr så var den fredagen en väldigt blåsig fredag, så skylten som vi skulle sätta upp på balkongen var väldigt svår att sätta upp där vi ville, men jag och far är riktigt duktiga på att komma på smarta lösningar så efter några försök fick vi äntligen fast den på balkongen (tyvärr har jag ingen bild på den). Vi blev klara lite väl tidigt, vi viste ju inte när de skulle komma tillbaka, men det gjorde inget för då kunde vi se lite skidskytte innan alla kom.

 

Syster blev glatt överraskad när de kom hem och såg hur fint vi hade gjort det. Smörgåstårtan smakade mycket mumsigt. Min systers mans pappa hade tagit med en väldigt stor men mycket god prinsesstårta.

 

När hon skulle öppna paketen så tog hon först paketet från mormor, men när hon såg kortet så trodde hon först att det var från mig, men oj så fel hon hade. Jag hade gjort tre kort till henne, en från mormor, en från mor och far och en från mig.


        

 

Det var en mycket lyckad dag.

Av Ingela - 1 januari 2012 15:33


Önskar alla läsare ett riktigt



GOTT NYTT ÅR

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards