Alla inlägg den 18 december 2011

Av Ingela - 18 december 2011 17:54

Eftersom hela familjen inte kan fira jul tillsammans i år, bestämde vi att vi skulle fira en liten julafton igår. Vi träffades hos mor och far och började med lite glögg med rom smak, smarrigt. Sen blev det lite god julmat och som vanligt åt man för mycket så man nästan mår illa efter maten.

Sen den roligaste biten, julklappar och se om de man ger gåvor till uppskattar dem. Till min syster gav jag en almanacka som man själv kan göra framsidan på och jag gjorde en framsida till henne, den uppskattade hon väldigt mycket.


   


Farmor fick bl.a hemmagjort äppelmos och syster och mor fick svart trumpetsvamp.

 

Själv fick jag bl.a mjölkskummare, massagedyna, resepengar och en massa andra bra saker.

 

Kvällen avslutades med Ris ā la Malta och trevligt samtal.

 

Det var en riktigt mysig julafton med familjen, sen hade vi sån tur att det kom lite snö så vi fick en vit jul.

Av Ingela - 18 december 2011 17:34

Vilka stressade 2 veckor det har varit.

 

Har haft lyckan att jobba dessa veckor och har även nästa vecka kvar att jobba. Trivs så bra på min arbetsplats, även om det kan vara väldigt jobbigt och tjatigt, då är det bra att man har bra arbetskamrater som man kan bra och skratta med. Den enda som är tråkigt är att efter nästa vecka vet jag inte när jag får jobba där igen nästa gång.

Förra veckan på jobbet bakade vi lussekatter, dekorerade apelsiner med nejlikor, bakade pepparkakor och jag gjorde ett pepparkakshus från grunden (de tyckte det blev så bra att de vill att jag kommer tillbaka och gör ett nytt hus nästa år).


   


På lucia var vi några som lussade på 3 av avdelningarna, jag fick leda sångerna och det gick ju bra. Det var riktigt roligt att se uppskattningen man fick av de boende.

Första arbetsveckan så var sambon till Norge och när jag skulle åka hem på torsdagen så började min bil att strula, okunnig som jag är när det gäller bilar vågade jag inte köra hem. Men min sambo har en sådan snäll bror som kom och hämtade mig, men jag blev många timmar sen hem och missade ett möte på kvällen. Sen på lördagen var sambon och kollade vad som var fel på bilen och det var något med gasvajern som hade rostat lite, skönt att få hem bilen så jag har något att köra till och från jobbet med.

 

På det privata planet har det hänt en hel del med.

Kören Sing for Joy har inte haft något juluppehåll än. Vi har hunnit haft 2 övningar och 2 uppträdanden. Det första uppträdandet förra lördagen var för Hjärt- och lungsjukas förening som hade julbord och det uppskattades väldigt mycket. Den här lördagen uppträdde vi för DHR som även de hade julbord, i publiken så satt en av våra körmedlemmar och hon tyckte att det lät så bra att hon fick en liten tår på kinden (det är ju ett super betyg).

 

Vi hade ett litet julparty med brudarna förra lördagen, det var riktigt trevligt.

 

Igår (lördags) hade min frissa extra öppet bara för mig, jag permanentade håret och nu ser jag ut som en pudel i håret (men det blir ju lite bättre när jag får tvätta håret första gången). Det tar ett tag innan man vänjer sig med den nya frisyren, men de som har sett mig tycker det ser bra ut och jag får väll lita på dem.


Kram till er alla

Av Ingela - 18 december 2011 15:48

Här kommer en liten julswapps uppdatering av presenterna som jag fått.

 

2 december

Christmas Mallows, riktigt mumsigt var det.

 

 

3 december

Fick ett paket med 6 lila ljus med doften Viol

Sen var det en ljudbok ”Tusen strålande solar”. Den sitter jag och lyssnar på när jag kör till och från jobbet, perfekt då resan tar ett bra tag. Har inte den bolken och har varit nyfiken på den länge.

 

 

4 december

Fick jag supersöta servetter med en ängel på. De kommer att passa så bra sen på vårt sidobord i vardagsrummet

   


5 december

I paket var det ett rött blockljus och tändsticksask. Undrar på om Tomten har fixat till det så finns själv.
Det här var perfekt för igår jag hade inte hunnit köpa mig ett rött blockljus.

   


6 december

Fick även i detta peket ljus, perfekt. Ljust går alltid åt.

 

 

7 december

I detta paket var det två söta lila fjärilar som en thailändska har gjort. De passade perfekt i en mina smidesstakar som hänger på väggen. (de lila ljusen fick jag tidigare)
Blev riktigt glad och hängde upp dem med en gång så katterna inte ska kunna ta sönder dem.

     


8 december

Den här gången var det en fin skål som kan användas till mycket. Den är så vacker.

9 december

Fick jag en film ”Julie och Julia”, tror inte jag har sett den, perfekt.

   


10 december

Fick jag en superfin mugg och lite Lusse the (det ska bli så spännande att smaka, luktar mycket gott).

Jag har nu smakat på the:t och jag är inte besviken, det kan nog vara samma som jag smakade på the provningen.

   


11 december

I detta paket fick jag en söt liten osthyvel, för att hyvla på god ost på maten.

 

 

12 december

Fick jag en så söt ängel.

13 december

På självaste Lucia fick jag två lila ljus, vilka vackra. De ska jag tända sen i januari och tänka tillbaka på den underbara tiden då jag fick öppna en massa underbara paket som min tomte har gett mig.


14 december

I detta paket var det en julgrans cupcake, den ser så smarrig ut.

   


15 december
Fick jag är väldigt fin lila/grå halsduk (kan inte stava till ett annat ord jag tänker på). Älskar den väldigt mycket.

   


16 december

Fick jag en skiva med julmusik. Gissar att det här skulle kunna ge mig lite ledtrådar, men inte gör de det. Mycket bra musik, har fört över låtarna till min mp3 spelare, så jag kan lyssna på dem när som helst. Det var perfekt, för jag har just nu ingen bra julmusik och det är inte alls samma musik som vi spelar hala dagarna på jobbet (börjar bli väldigt less på den musiken).

   


17 december

Fick jag en supervacker tändsticksask som min tomte har gjort åt mig, så glad över den.

     


18 december

Idag blev jag så glad när jag öppnade mitt paket, det var en riktigt vacker hjärtskål. (tyvärr så är bilden inte den bästa)

   


Tack så mycket min Tomte!

Skapa flashcards