Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Ingela - 22 oktober 2011 14:28

Jag vill passa på att hälsa vår nya katt välkommen till oss.

Får jag presentera (N) Purplehaze Off Limit.


   

Hon flyttade till oss 10 oktober.

Det är en riktigt prinsessa och en bestämd liten dam.

Av Ingela - 22 oktober 2011 14:12

Även i år höll Svensk Scrapbooking en Födelsedags-CC.

Jag deltog i några tävlingar.

 

Utmaning, Skissmarathon

Nedan finns 6 skisser, 3 för kort och 3 för LO. Det skall synas att skissen ligger till grund för ditt alster

Jag valde att vara med i alla 3 LO och 1 kort.

 

Kortskiss 2

 

Mitt resultat blev:

Time for cake!

Ett lila kort, med 4 olika rutor. Stämplade Time for cake på ett av papprena. Stämplade Cupcake på ett annat papper och färgglade dem med tuschpennor.

 

 

LO-skiss 1

Mitt resultat blev:

 

En bild på min katt Cherry. Hon sitter alltid så speciellt.

Ett grått papper med en blomma på fick bli grunden.

3 olika färgade papper som har samma storlek som kortet.

Skrev ut texten på datorn och klippte ut och klistrade på LO:n.

 

 

LO-skiss 2

 

Mitt resultat blev:

Tyckte bilden passade så bra, min katt Amber som sover vid en ölburk och ciderburk.

Rivit 4 pappersremsor som jag fäste under kortet.

Skrivit med färgpenna och mall, även dragit streck runt hela LO med samma penna.

 

 

LO-skiss 3

 

Mitt resultat blev:

Alla Hjärtans Dag bukett från min älskade.

Ett mönstrat papper som grund. Stämplat lite hjärtan på pappret.

Skrev ut ”Kärlek” från datorn och skar en lång remsa av det.

Skrev ”ALLA HJÄRTANS DAG 2010” För hand på ett orange papper.

Satte bilden på ett svart papper som man bara ser lite av.

Sydde ihop bilden och det röda pappret med lite röd tråd.

 

 

Fem bilder - LO

Skapa en LO med 5 bilder på. Tema, färg och form väljer du fri

Mitt resultat blev:

Här tyckte jag att det passade så bra med mina fem buketter som jag fick när jag tog examen som ”Hälsoutvecklare”.

Examen är guldiga klistermären, 2010 är svart klistermärkes bokstäver och ”Hälsoutvecklare för arbetslivet” skrev jag för hand.

Bilderna fick rundade hörn.

 

 

Partyväskan - Alter

Skriv ut mallen på nästa sida och skapa en partyväska efter eget tycke och smak. Klipp längs de heldragna linjerna och vik vid de prickade. Den prickade linjen märkt B viks innåt för att få toppen

platt. Fliken i botten fästs i skåran på motsvarande sida. Handtaget fästs på väskans båda kortsidor. Dekorera fritt!

 

Den här började jag att arbeta med, men den blev inte så bra och jag viste inte hur jag skulle dekorera den. Den fick inte vara med i tävlingen.

  


Tack för titten

/Ingela

Ovido - Quiz & Flashcards