Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Ingela - 3 februari 2011 13:21

För ett tag sen så visade jag ju min katt när hon var lite rund om magen. För en vecka sen föddes tre underbart vackra kattungar.

 

 

  

     

Av Ingela - 3 februari 2011 13:00

Jag hittade en tävling när man skulle skapa något med färgen lila, de skrev i utmaningen att många har svårt att skapa i färgen lila. Den utmaningen passade mig perfekt, lila är ju min älsklings färg. Tyvärr blev det så att jag inte kunde vara med och tävla med den, skapelsen skulle vara klar på lördagen och jag trodde det var på söndagen, men jag gjorde ett kort iaf.

 

Jag tänkte att jag skulle bjuda mina föräldrar på middag nu på lördag, för jag är ensam då. Så då gjorde jag en inbjudningskort till dem.

 

  

 

Bara lila papper och jag har använt silver stämpeldyna runt kanterna på vissa av dessa papper.

Skrev välkomna för hand och målade två brads lila.

Delade en papperstalrik i fyra delar och månade en av delarna lila och har även här silverstämpeldyna runt några kanter.

Letade reda på plastbestick och tog bort den biten som blev för mycket och målade dem i metalik lila.

Vek en servett av Crepe papper.

 

  

 

Insidan skar jag först till ett papper som är lite mindre och i ett av hörnen skar jag två skåror. Klippte en duk i fyra delar och satte in hörnet i skåran.

Skrev ut inbjudan på ett lila papper och klippte till det så det skulle passa det andra.

 

De blev så glada för den inbjudan.

Av Ingela - 3 februari 2011 12:46

Dags att blogga lite igen.

 

SS hade förra månaden (januari) en utmaning att böra en BOM (book of me)om sina förväntningar på 2011. En bra utmaning som jag var med i.

 

Så här blev min LO över mina förväntningar på 2011:

 

  

 

Orden som jag valde att ha med under mina förväntningar på 20011 är:

  • Barn
  • Harmoni
  • Må bra
  • Hus att hyra
  • Kärlek
  • Jobb att trivas med
  • Lyckad 30-års fest

          

 

Bakgrunden har jag använt mig av en gammal tapet som gjorde till 30X30 cm. Det är samma tapet som vi har i vardagsrummet. Jag har använt mig av en brun stämpeldyna och mörkat kanterna runt tapeten lite.

Siffrorna på årtalet har jag först skrivit ut på datorn och sen klippt ut dem (jag har inga fina saker så jag kan skära ut dem i maskiner, utan får göra det för hand).

Orden har jag skrivit med en svart penna på ett bakplåtspapper och sen klippt ut dem med en mönstersax. Har även här använt brun stämpeldyna runt kanterna, dels för att framhäva orden lite.

Kortet har jag satt på ett lila papper och använt silverfärgad stämpeldyna runt kanterna.

Tyg blommor som jag har satt guld Pearl Maker i mitten och tygblad som jag har hadt lite guldig stämpeldyna på.

Skapa flashcards