Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

CC på Svensk Scrapbooking mellan den 7-10 oktober

Av Ingela - 11 oktober 2010 15:00

Det var många intressanta och roliga uppgifter man kunde göra. Tyvärr så blev inte min helg som jag hade hoppas att den skulle vara, så jag hann inte göra så många som jag hade hoppas på. Men här är resultatet av det jag hann med.

Kort skissen

   
Utifrån skissen valde jag att hålla mig till rött och orange. Hjärtat som är gjort av papper har jag Embossat I LOVE YOU, det andra hjärtat är gjort av pärlor.
  


Kort Liften

   
Har tagit ett kort på Tummeliten. Gjort kanterna så de ska se gamla ut, satt kortet på ett brunt bakgrundpapper. Satte bilden på ett orange papper och gjorde trasiga kanter. Det orange pappret är på ett blommigt orange papper med blommor. Sen är det ett grått och ett vitt papper. Allt detta sitter på ett rött kort. Har klippt ut ett rött band och satt 3 svarta blommiga knappar och i mitten av knapparna är det röd tråd.
  


Mönsterbart

   
Gjort ett kort till min pappa.
Har Embossat ett hjärta med rosor och klippt ut så det ska sybas att det är ett hjärta. Skrivit TILL MIN ÄLSKADE PAPPA först med en guldpenna och sen med svarttusch och detta på ett blått papper med bruna kanter.
Det mönstrade pappret gjorde jag så att jag först punschade ut olika hjärtan på ett vanligt vitt papper. Sen gjorde jag hela papperet rött/rosa med hjälp av en stämpeldyna och sminksvamp. Där jag ville ha ett hjärta satte jag det vita pappret med punschade hjärtan och använde samma stämpeldyna, men nu använde jag mer färg. Har gjort kanterna lite mörkare även på detta papper.
Allt detta sitter på ett ljus turkost papper.
  


Födelsedagspresenten

      
Det är en liten fortsättning på Mönsterbart, även detta ska pappa få (jag ska lägga i ett par strumpor där det står ”Pappa gillar golf”).
Först gjorde jag en låda med lock på, det är samma papper som jag har till grunden av kortet. Runt kanten på locket har jag använt mig att ett rutigt band. Här har jag använt mig av samma hjärta som på kortet, men den här gången har jag en liten ram runt hjärtat och satte den på kanten av locket.
Uppe på locket har jag ritat en golfare (konturerna med svarttusch och färgat det med färgpennor). Jag gjorde kanterna mörkade på bilden och fäste bilden på ett blått papper. Jag klippte med hjälp av en mönstersax en cirkel där jag har glitterlim runt kanten och på det sitter den ritade bilden.
Uppe i högra hörnet är det lite bling och i det översta vänstra hörnet är det en present roset.
  

 

    



Tårtbiten

 

  
Det här var en riktigt rolig och utmanande uppgift.
Har efter en bild klippt ut ett mönster på en tårta, använde mig av ett lila papper. I mitten av tårtan har jag ett blått band (jag var osäker om jag skulle ta ett blått eller vitt, men jag tycket det blåa banden såt bättre ut).
Uppe på tårtan har jag 3 blommor, 2 blåa och 1 lila. Har använt lite guld glitterlim på kanterna på blommorna och i mitten av blommorna har jag gula pärlor. Har även fått med lite bling på tårtan.
  


      

Jag känner mig väldigt nöjd med mina resultat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 19 januari 2012 14:51

            

Av Ingela - 19 januari 2012 14:43

Fredagen den 13 och min syster tog examen från Socionom utbildningen i Örebro.   Dagen började med en långpromenad, frukost och duschen.   Hoppade in i mor och fars bil och åkte mot Örebro, lite stopp efter vägen för att köpa lite korv och mo...

Av Ingela - 1 januari 2012 15:33

  Önskar alla läsare ett riktigt     GOTT NYTT ÅR

Av Ingela - 27 december 2011 19:08

Just nu är jag uppe i Östersund och besöker min underbara mormor. Vi åkte hit i fredags och åker hem nu på torsdag.       Mycket snö har vi och det var en riktigt mysig jul med bara de nära och kära.   Kram till er alla ...

Av Ingela - 18 december 2011 17:54


Eftersom hela familjen inte kan fira jul tillsammans i år, bestämde vi att vi skulle fira en liten julafton igår. Vi träffades hos mor och far och började med lite glögg med rom smak, smarrigt. Sen blev det lite god julmat och som vanligt åt man för ...

Ovido - Quiz & Flashcards